söndag 20 mars 2011

Guldkorn!

Tänk! Ibland så är livet bara så där helt underbart att färdas i ♥ och ibland så uppstår det situationer som testar vårt tålamod och våra känslor till max.

Mina tankar går just nu runt om i världen där vissa platser har stora prövningar just nu! Då främst till Japan och dess invånare ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Mina allra varmaste tankar till alla drabbade! 

Det är ändå fantastiskt hur vissa människor kan hamna mitt i katastrofer, stöttar och hjälper varandra och i många fall göra någonting bra av dessa jobbiga händelserna.

När vi inte vet någonting om morgondagen så gäller det verkligen att ta till vara på och uppskatta det vi har framför oss just för stunden.

"Enjoy this Moment! Because this Moment is you´r Life!"



Jag har lovat mig själv att Alltid, oavsett vad som händer finna några Guldkorn varje dag.
Ibland så måste man se allt med andra ögon för att klara sig genom stunden.

"Två människor blickar ut genom samma fönster, den ena ser smutsen den andra ser hur vacker utsikten är!"

Som med så mycket annat så krävs det övning för att bli en bra Guldkornsplockare. Avsluta dagen med att fundera på vad som gjorde din dag till "Den bästa".
För att glädjas länge åt alla Guldkorn så kan man skriva ned dessa i en bok som man tar fram vid ett tillfälle då det är "Guldkornsfattigdom". Det glädjer både själ och ♥

"Mitt Guldkorn för helgen är stunden i slalombacken, med många härliga skratt och hjärtliga tokigheter med mina nära och kära!"


Vilken stund under helgen är ditt GULD?

With Lve Wichtoria;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar