tisdag 21 december 2010

Nyårslöften!

Att avge nyårslöfte är en tradition som går cirka 4 000 år tillbaka i tiden. När klockan slår tolv på nyårsaftonen ska man lova allt från att gå ned i vikt till att bli en snällare människa eller rökfri.
Men enligt en undersökning från universitetet i Hertfordshire som tidningen Guardian presenterar är det inte många som håller sina nyårslöften.

78 procent av dem som lovar och svär vid tolvslaget bryter snart sina löften och enligt studien kan det snarare vara skadligt att lova saker som man ändå inte håller. Det kan göra en mer uppgiven och förtvivlad än man var innan man avlade dem.

Så varför avge ett löfte bara för att det är tradition att göra det?
Alla vill vi lyckas med det vi lovar även om det bara är mot oss själva.
Om du känner att du inte har något löfte vid midnatt... kom ihåg att det inte behöver vara nyårsafton för att påbörja en livsstilsförändring.
Däremot så behöver vi vara förberedd och verkligen vilja ändra vårt invanda beteende till något bättre.
Ibland så är det vi människor behöver vid dessa tillfällen någon som motiverar och inspirerar oss.
Du kanske har någon i din närhet som inspirerar och ger dig energi.....
annars så erbjuder vi på "Ki din studio" coaching,motiverande samtal och mentorskap.

Kontakta  mig för mer information 0103/333 291

Mitt löfte till mig själv inför kommande år är att göra det bästa av mitt 2011!
Vara mitt bästa "jag"! Ta hand om mig själv för att på bästa sätt kunna ta hand om mina nära och kära!

Jag kan lämna 2010 bakom mig och konstatera att för mig har detta varit ett helt fantastiskt utvecklande år! Året då jag startade upp Wichtoria AB, året då mina små plötsligt blev så stora, året då jag fick lära mig mer om vänskap och vad/vem som är viktiga i mitt liv!

Kort sammanfattat- 2010- ett av de bästa åren i mitt Livoch jag lovar dig att 2011 ska bli ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar