måndag 25 april 2011

♥ Att välja sina strider! .. och Älska ♥ sina människor!

Varje dag så tar vi massor med beslut om allt från vad vi ska äta till hur vi väljer att reagera på situationer som uppstår i kontakt med andra människor. Många gånger så kan dessa situationer urarta till att människor gnabbas och ej pratar med varandra under väldigt lång tid eller resten av Livet.

- När vi föds så har vi ej så mycket att säga till om... det vi vet någonting om är att äta, sova och att få nya blöjor.
Alltsom tiden går och vi växer upp så formas vi av våra föräldrar och vår omgivning. Våra tankar och åsikter följer oftast deras mönster och värderingar.
Som tonåring och vuxen har vi den "lyxen" och förståelsen,att det aldrig är för sent att bli den där människan som man verkligen vill vara. Men egna värderingar och smak som i sin tur formar  nära och kära -

"Det är aldrig för sent att få minnen för Livet!
Det är aldrig för sent att bli den du önskar att vara!"

Jag kan ibland sitta och titta på människor som gnabbas och försöker förstå...
För mig är det otänkbart att jag skulle bli så ovän med någon som jag har tyckt så mycket om.Vad än denna skulle göra mig så skulle min Hjälpande hand finnas där efter ett tag.

För mig så är det det Livet handlar om! Man kan bli sårad, sviken och lämnad... men i slutändan, det som verkligen betyder något, är hur vi hanterar allt detta.... och vad vi lär oss av det!

Jag har blivit starkare av mina upplevelser. Jag har lärt mig att fastän det finns några förgiftade droppar i havet så innebär det ej att hela havet är förgiftat. Jag har lärt mig att det finns människor som jag kan lägga hur mycket tid som hellst på och bara bli sårad  själv. Men även att jag måste släppa taget om de människorna för att inte själv ryckas med i deras onda cirklar.
Jag lämnar aldrig en annan människa utan att ha ordnat upp saker, för jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag aldrig skulle få se denne igen. Livet är för kort för att ägnas åt bråk, missförstånd, avund eller andra tråkiga saker.

"Du kan älska mig eller ogilla mig, det är upp till dig!
Men jag har inte tid att ogilla de som ogillar mig.....
för jag är upptagen av att Älska de som Älskar mig!"

Så jag väljer numera att Älska, Glömma och Förlåta!

... för jag vill att alla mina ska veta hur mycket de någon gång har betytt för mig...

... för vi har bara varandra till låns på obestämd tid ...

 så nu väljer jag mina strider med omsorg!

Så jag önskar av hela mitt ♥ att du tänker till ordentligt när du står där "i stridens hetta", redo att säga de där orden som kan förstöra en livslång vänskap, en framtida vänskap , eller som "bara" får en annan människa att känna sig liten!
Hur kommer mitt handlande att påverka mig? Är det värt det? 
Ibland så kan ett leende, ett snällt ord eller till och med en varm kram lösa dessa problem.
Kom ihåg det!
.... att saker och ting inte alltid är som de ser ut!

Mina varmaste tankar ♥ går idag till morbror och hans Kicki-som förlorade sin son- ,till Oskar- som förlorade sin pappa- och till Carola och Ronny med familjer- som förlorade sin underbara bror Micke ♥ för 10 år sedan!

"Du var en Ängel till låns!"
Tiden läker inte alla sår men med tiden så blir vi starkare och orkar bära ryggsäcken bättre!


With L♥VE Wichtoria!


Carpe Diem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar