lördag 4 februari 2012

Himlens underbara skådespel!

Ohhh, har ni tänkt på hur vackert tak vi alla lever under!?

Om ni inte har reflekterat över det så vill jag att ni tar av er "stressögonen" och bara njuter av allt det vackra som bara finns där för oss, natt som dag!

När man tittar upp på en stjärnhimmel en klar natt gnistrar det och tindrar överallt.


Det är verkligen så, att det vackraste sakerna i världen finns oftast rakt framför våra ögon... vi har bara fruktansvärt svårt att se dem många gånger!

Alla dessa stjärnor och planeter har fått mina ögon att skina av förundran och laddat mig med härlig energi inför näst kommande dag...
Jag har spenderat oändligt med timmar stirrandes ut i universums alltet med en längtan att någon gång, på något sätt få se mer av vad som finns "där ute"!

Min nyfikenhet når inga gränser!

Jag är som ett barn som längtar till julafton, fast här får jag aldrig möjlighet att ta reda på vad som finns i min julklapp!

Man kan dela in himlen i två delar, den norra och den södra. Här i Sverige kan vi bara se den Norra stjärnhimlen.

Norra stjärnhimlen!

Södra stjärnhimlen!


Vissa av stjärnbilderna är nästan osynliga delar av året. Vintergatan till exempel är finast på sensommaren och hösten.

Stjärnorna står aldrig stilla, de rör sig hela tiden. Därför finns det fyra kartor.

Vinterhimmel!

Vårhimmel!

Sommarhimmel!

Hösthimmel!

.... för att se dessa gå in på....

http://www.ungafakta.se/stjarnorplaneter/

Jag hoppas att jag har kunnat väcka någon form av intresse hos dig så att du också kan få möjligheten och glädjen av Rikedom bara genom att rikta ögonen upp mot Himlens Gnistrande Diamanter ♥

With Love & blicken riktad upp mot horisonten ♥ Wichtoria!




 I LOVE IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar